Интериорен дизайн на магазин за бижута:
Проект на Интериорен Дизайнер Ltd
Какво? – обществен интериор/магазин
Колко? – 30 m2
При проектирането на този интериорен дизайн на магазин или други обществени интериори с търговска цел трябва да бъдат съобразени много повече детайли отколкото при жилищен интериорен дизайн. В случая трябваше да се съобразим с количеството стока за излагане, начина на излагане и усещането, което искахме да провокираме в клиентите.
Функционално разпределение и визуален мърчандайзинг
Част от бижутата са изложени в островни стъклени витрини, които гарантират 360-градусова видимост, както и в вградени ниши с подсветка. Разположението на артикулите следва определена логика – по-ценните артикули са поставени на централни позиции, обикновено на фона на тъмни повърхности, за да изпъкнат още повече.
Нека задълбаем повече в материалите, които сме използвали.
За пода вариантите са два: шлайфан бетон или коуросанит. Така подчертаваме по-минималистичната визия, към която се стремим. Цветът е тъмно сив, за да може да прелива и към стените, така че да се получи интересен акцент. За вградените графитено сиви ниши е използан същият цвят, а материалът може отново да бъде коуросанит (микроцимент). Главната идея на тези ниши е да подчертават по-премиум продуктите с подходящо излагане.
Нека видим и някои други решения ...
Дизайнерската концепция подчертава стойността на изложените бижута и създава преживяване, което е едновременно естетически въздействащо и търговски ефективно.
Този подход демонстрира как чрез внимателен подбор на материали, текстури и осветление може да се създаде концепция, която не просто представя продукти.
